بخشی از گفته های ثروتمند ترین ادم جهان وارن بافت
 
راه ثروت
ثروت برای مردمان ایران زمین
 
 

  وارن بافت، ميلياردر 75 ساله اي كه به دورانديشي در سرمايه گذاري معروف است و دومين ثروتمند جهان ناميده مي شود، زندگي بي تكلف و ساده اش زبانزد همگان است. وي هنوز در خانه اي در اوماها زندگي مي كند كه در سال 1957 به مبلغ 500ر31 دلار خريداري كرده است.
    
    بافت كه به «فرزانه اوماها» شهرت دارد، براساس آمار مجله فوربس با 42 ميليارد دلار سرمايه در مقام دوم ثروتمندان جهان پس از بيل گيتس قرار دارد.
    
    گفته مي شود، بافت مردي سنتي و امپراتوري سرمايه گذاري خود را برپايه اين انديشه استوار كرده است كه شناسايي يك سرمايه گذاري خوب و دل بستن به آن بهتر از پريدن از يك سرمايه گذاري به سرمايه گذاري _ديگر است.
    
    سودي كه بافت از سرمايه گذاري هاي خود كسب كرده، سبب شده است كه افراد زيادي نصايح وي را چراغ راه سرمايه گذاري خود قرار دهند و ميليونر شوند.
    
    انتشاراتي «بنتام دل» در سال 2005 توانست در مناقصه انتشار زندگي نامه وارن بافت برنده شود و اين نخستين بار است كه كتاب شرح حال زندگي بافت با همكاري وي نگاشته مي شود. ارزش اين قرارداد هفت ميليون دلار عنوان شده است.
    
    اين كتاب كه به استراتژي سرمايه گذاري بافت مي پردازد، احتمالائ اين عنوان را يدك خواهد كشيد: «گلوله برف: چگونه وارن بافت دوست، خرد و ثروت اندوخت.»
    
    نوشتن اين زندگي زنامه را آليس شرودر از تحليل گران سابق بانك استنلي مورگان برعهده گرفته است. اگرچه ادعا مي شود اين كتاب اسرار سرمايه گذاري هاي موفق آقاي بافت را افشا مي كند، ولي حقيقت اين است كه اين قرارداد بين نويسنده مذكور و ناشر امضا شده است نه ستاره سرمايه گذاري دنيا.
    
    وارن بافت در 30 اوت 1930 در اوماها، نبراسكا چشم به جهان گشود.
    
    پدرش هاوارد بافت، كارگزار سهام و عضو كنگره و مادرش ليلا بافت بود.
    
    بافت اولين سرمايه گذاري خود را در سن 11 سالگي با خريد سهام «سيتي سرويس» با پرداخت 38 دلار براي هر سهم آغاز كرد و هنگامي كه ارزش هر سهم به 40 دلار رسيد، او دست به فروش سهامش زد و توانست سود قابل توجهي كسب كند و اين درس ارزشمند را ياد گرفت كه با سرمايه گذاري در شركت هاي خوب و معتبر در طولاني مدت مي توان سود زيادي را به _دست آورد.
    
    او فارغ التحصيل از دانشگاه نبراسكاست و فوق ليسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشكده بازرگاني كلمبيا تحت نظارت بنجامين گراهام اخذ كرده است. سرمايه گذار و نويسنده معروف فيليپ فيشر در بينش و فلسفه سرمايه گذاري بافت بسيار تاثيرگذار _بوده است.
    
    بافت در سال 1952 با سوزان تامسون ازدواج كرد و صاحب يك دختر و سه پسر شد.
    
    وي همسرش را در ژوييه 2004 از دست داد، هر چند كه اين زوج از سال 1977 جدا از يكديگر زندگي مي كردند.
    
    بافت در سال 1956 مشاركتي را همراه چهار نفر از بستگانش و سه دوست نزديك خود پي ريخت كه حالا به يك شركت مادر با ارزش سهام 100 ميليارد دلار تبديل شده است.
    
    بافت مخالف انتقال ثروت از يك نسل به نسل بعدي است، از همين رو اعلام كرده كه قسمت اعظم ثروتش پس از مرگ به بنياد بافت منتقل شود. به همين منظور هنگامي كه همسرش در سال 2004 درگذشت، دارايي اش را به ارزش 6/2 ميليارد دلار به اين بنياد منتقل كرد.
    
    ارزش هر سهم شركت سرمايه گذاري وي با عنوان «بركشاير هتادوي» كه شركت هاي بيمه، نوشابه سازي، شيريني پزي، مبل سازي، رستوران و فرش بافي را در برمي گيرد، در حال حاضر 83 هزار دلار است.
    
    حقوق سالانه بافت در مقام رييس بركشاير هتادوي 100 هزار دلار است كه شركت «آمريكن استانداردز» اين مبلغ را بسيار ناچيز ارزيابي كرده است.
    
    اگر خواستيد سرمايه گذاري را آغاز كنيد و يا اگر تمايل داشتيد در استراتژي خود در زمينه سرمايه گذاري كنوني تان تغيير بنيادي ايجاد كنيد بهتر است به ياد داشته باشيد كه امپراتور سرمايه گذاري جهان معتقد است كه شناسايي يك سرمايه گذاري خوب و دل بستن به آن بهتر از پريدن از يك سرمايه گذاري به سرمايه گذاري ديگر است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:وارن بافت,ثروت,, :: 22:10 :: توسط : رضا

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم استفاده لازم از این وبلاگ را ببرید من خیلی دوست دارم مردم ایران ثروتمند باشند. من دوست ندارم مردم در فقر و بدبختی زندگی کنند بخاطر همین این وبلاگ را ساختم تا به شما کتاب های ثروتمند شدن را معرفی کنم تا بتونید به هر چی می خواهید برسید.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه ثروت و آدرس servatmand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 2581
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->